Działalność Spółki

Przedmiotem działalności spółki jest produkcja i wydawania gier na komputery osobiste sprzedawane za pośrednictwem platformy Steam na rynki globalne. Emitent koncentruje się na produkcji symulatorów, gier city-builder, survival oraz pozostałych. Według założeń przyjętego modelu biznesowego Emitent zamierza produkować i wydawać gry z segmentu średniobudżetowego (koszt produkcji pojedynczej gry w tym segmencie wynosi od 100 tys. do 1.000 tys. PLN), których okres produkcji wynosi od roku do dwóch lat. Kluczowymi zasobami Emitenta są zespoły osób tworzące poszczególne gry, tzw. zespoły deweloperskie. Zespoły tworzą: specjaliści z zakresów: produkcji, game designu, programowania, level designu, grafiki 3d, grafiki 2d, UX/UI, animacji, efektów specjalnych, dźwięków i muzyki.

Działalność Emitenta można podzielić na trzy główne segmenty:

  • Produkcja i wydawanie gier we własnym zakresie i na własny rachunek, ze wsparciem głównego akcjonariusza, czyli PlayWay S.A.
  • Produkcja gier na zlecenie wydawców zewnętrznych (podwykonawstwo), przy założeniu pokrycia pełnego budżetu kosztów produkcji przez zleceniodawcę, z udziałem Emitenta w przychodach generowanych przez grę po premierze (rozliczenie na zasadach tzw. revenue share).
  • Produkcja i wydawanie gier we współpracy z inwestorem zewnętrznym, tj. The First Explorers Sp. z o.o. i Games Republic Sp. z o.o. (kooperacja), który pokrywa koszty produkcji gier do określonego, ustalonego wcześniej poziomu budżetu i ma udział w przyszłych przychodach generowanych przez grę po premierze (Early Access, premiera właściwa, porty oraz dodatki).

 

Emitent przewiduje stopniowe wygaszanie działalności podwykonawczej i kooperacyjnej w zakresie produkcji gier i skupienie się na działalności produkcyjno – wydawniczej we własnym zakresie.

Wiodącym akcjonariuszem Spółki jest PlayWay S.A. Współpraca Emitenta z wiodącym akcjonariuszem opiera się na kilku płaszczyznach:

  • dostęp do centrum testerów PlayWay S.A.,
  • dostęp do powierzchni reklamowych gier innych spółek powiązanych z PlayWay S.A.,
  • dostęp do bundli z grami z grupy,
  • wsparcie marketingowe PlayWay S.A.,
  • rozwój kontaktów i relacji Emitenta poprzez kontakty i relacje PlayWay S.A.

Źródła:

[1] Raport „Kondycja polskiej branży gier” 2020
[2] Global Games Market Report, Newzoo, 2019
[3] Global Games Market Report, Newzoo, 2020